ijsjesdief

4 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedenavond lieve mensen,

De afgelopen stagedagen waren heel leerzaam. De kinderen zijn erg druk maar wel heel lief. Ik leer veel van de manier waarop de groepsleerkracht les geeft. Ook leer ik veel van de manier waarop er met de kinderen om wordt gegaan (in positieve zin). Vandaag hadden de kinderen zangles en kunst van twee andere docenten. Het was leuk om ook deze lessen bij te mogen wonen. Vandaag was het een lekkere warme dag met veel zon. Eva en ik besloten daarom een ijsje te gaan halen bij het tankstation om de hoek. Toen we terug gingen met allebei een lekker ijsje in onze hand, liepen wij een nogal stoned uitziende zwerver tegemoet. Ze vroeg om eten. Terwijl wij om haar heen probeerden te lopen greep ze ineens met één zwaai mijn ijsje uit mijn hand (ze greep met haar hand vol in het ijs). Met m'n mond vol tanden bleef ik staan en keek achteruit. Vervolgens werd ik nog even vriendelijk door de vrouw bedankt. Toen we thuis kwamen was Danie zo lief om meteen met de hond naar haar op zoek te gaan, maar zonder succes. Wat een belevenis was dat! Al met al hebben Eva en ik de avond leuk afgesloten met een bezoekje aan de bioscoop.

Dit was weer een korte update van mijn vele belevenissen hier in Kaapstad.

Liefs,

Ilona.

1. Ellen:
    4 mei 2017
    Ja soms is het dus oppassen
    Zelf een ijsje is niet veilig
    Maar wat een indrukken krijgen jullie deze tijd

Liefs van mij
  2. Henry:
    4 mei 2017
    Oefff, weg ijsje! Dat is best even schrikken. Verder klinkt het allemaal fijn. Nog een dagje en dan weekend. Of zijn er zaterdag ook lessen? Veel plezier.
  3. Katja:
    5 mei 2017
    Het was gelukkig niet je mobiele telefoon! En ze bedankte ook nog voor je ijsje, een beleefde zwerver waar kom je die hier tegen. Die zangles op school lijkt mij ook heel leuk om mee te maken. Geniet er maar van Ilona, nog een fijn weekend.
    Veel liefs,
    Katja.