Roadtrip, zoveel te doen zoveel te zien!

7 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedemorgen!

Vanuit het plekje dat ik op dit moment nog 4 daagjes mijn thuis mag noemen schrijf ik een van mijn laatste blogs. De afgelopen 4 dagen zijn Eva, Noortje, Julia en ik op een roadtrip geweest naar het noorden van het land. Waar het hier een koude 16 graden was, reden we stukje bij beetje naar de zon. De eerste dag hebben we veel gereden en zijn we op een paar mooie plekjes gestopt. Ons eindpunt was Knysna, een leuk havenstadje. Hier hebben we overnacht in een leuk, knus hutje. De tweede dag zijn we naar het tjitjikamma national park geweest om daar door een kloof heen te kajakken. De omgeving was prachtig en ik kan eindelijk zeggen dat ik een lekkere duik in de oceaan heb genomen (zonder wetsuit dit keer!). Ontzettend voldaan reden we verder naar onze tweede bestemming: Jeffreysbaai. Dit plaatsje wordt gezien als dé surfspot in Zuid-Afrika. Ver boven onze verwachting uit kwamen we terrecht in hutje met uitzicht op zee. Ik bedacht me geen moment en heb mijn wekker gezet om de zonsopkomst te kunnen zien. Ik werd de volgende ochtend getrakteerd op een kleurenpalet waar ik wel uren naar kon kijken. Toch gingen Eva en ik een uurtje later weer op weg naar de volgende stopplek: Daniels cheetah reservaat. Hier werden verschillende katachtigen opgevangen om veel verschillende redenen. Wij hebben het geluk gehad om een spinnende, super lieve cheetah welp te mogen aaien en knuffelen. Heel bijzonder! Vervolgens zijn we doorgereden naar Addo elephant park. Hier hebben we een echte safaritocht gedaan. Met de verrekijker in mijn handen de big five spotten. We hebben niet alle dieren gezien, maar het was een tocht om nooit te vergeten! Na een lange terugreis hebben we Noortje en Julia opgepikt om naar ons laatste hutje te rijden. Dit was een hutje midden in het bos en gaf ons een beetje een kamp gevoel. De laatste dag zijn we op de terugweg nog gestopt bij Knysna elephant park. Hier werden 10 weesolifantjes opgevangen die we mochten voeren en aaien. Weer een bijzondere ervaring die me altijd bij zal blijven. De verdere terugreis is goed verlopen en ondanks de apen, koeien, schapen, honden en mensen die op de wegen liepen hebben we het heelhuids terug naar huis gered.

Tot zo ver mijn roadtrip verhaal.

Liefs,

Ilona.