Baie lekker weer!

15 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedemiddag vanuit een zonnig Kaapstad,

De afgelopen dagen zijn weer voorbij gevolgen en we hebben weer veel beleefd. Vrijdag hebben we de verjaardag van Danie gevierd met een super lekker ontbijt in een luxe hotel bij de 12 apostelen. Heerlijk in de zon met uitzicht op zee. Ook zijn we bij signal hill geweest om het uitzicht vanaf de berg te bewonderen. 'S avonds hebben we Danie's verjaardag met zijn familie en vrienden gevierd. Zaterdag heb ik weer meegedaan aan de 5km parkrun. Dit keer aan een stuk door gelopen en een mooie tijd neergezet. 's Middags lekker achter het huis in de tuin gelegen en 's avonds uit geweest bij tigertiger. Het was erg gezellig en we hebben de avond afgesloten met macdonalds! Zondag zijn we naar Llandundo geweest: in mijn ogen het leukste strand van Kaapstad. Ik heb super genoten van het uitzicht, het weer en de zee. Kristalhelder water met helaas hier en daar een kwal. Toch ben ik samen met Eva het water in geweest. Vandaag was weer een stagedag en de kinderen hadden de hele dag toetsen. Morgen staat er een les over drijven en zinken op de planning. Ik heb er zin in!

P.s. Ook deze blog schrijf ik vanuit de achtertuin in het zonnetje. Het is op dit moment 29 graden, wat eigenlijk veel te warm voor deze wintermaanden.

Liefs,

Ilona.

1. Ellen:
    15 mei 2017
    Heerlijk dat mooie weer in een mooie stad
    Dat blijft genieten
  2. Henry:
    17 mei 2017
    Weer mooie belevenissen Ilona. Veel lijkt al een soort van vanzelfsprekend terwijl je zover weg bent in een zo,n andere cultuur. Het klinkt allemaal erg goed. Heb je soort van vakantiegevoel of is het toch wel echt school/werken? Merk je nog veel van apartheid? De verschillen blank en zwart. O f gaat iedereen normaal met elkaar om. Blank - zwart, arm - rijk..... Ik ben benieuwd.
  3. Joke:
    Ha Ilona,
    Wat een ervaringen, zeg! Super. Ben erg benieuwd hoe jij het onderwijs en het lesgeven ervaart. Heb je de grote rekentoets al gegeven?
    Heel veel plezier en mooie leermomenten!
    Groetjes, ook van Bert
  4. Ilona:
    17 mei 2017
    Het lesgeven gaat me steeds beter af. Je merk opzich niet veel van de apartheid, alleen in de klas zie je het verschil een beetje omdat de donkere kinderen (vooral jongens) toch sneller elkaar opzoeken. Ik probeer van elke dag te genieten maar het weekend voelt natuurlijk meer als vakantie dan door de weeks. Vanavond is wel een uitzondering want dan gaan we naar het concert van Justin Bieber! Haha. De grote rekendag is volgende week woensdag. :)
    Liefs,
    Ilona.
  5. Henry:
    17 mei 2017
    Jee naar Justin Bieber! Ik ken zijn muziek amper maar hij is echt een wereldster. Super. Lekker genieten, lieverd! Je doet het volgens mij supergoed. Ga lekker door met studeren en genieten.