Winter wonderland

25 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedemiddag!

Terwijl de winter hier langzaam van start gaat, zit mijn eerste stage er alweer op. Vijf weken zijn voorbij gevlogen en veel te kort. Elke dag is hier een avontuur en ook de afgelopen dagen hebben we weer veel meegemaakt. Zondag zijn we naar de bo-kaap geweest en hebben we de lionshead beklommen. Vóór de tour zijn we nog even op de green market square geweest. Dit marktje bestaat uit vele kraampjes met leuke souvenirs. Voor ons bezoek aan de bo-kaap hebben we deelgenomen aan de free walking tour. Het was erg leuk om ook eens andere Nederlanders te ontmoeten, en de bo-kaap is geweldig! Allemaal gekleurde huisjes met prachtige versieringen. Hier gaan we zeker nog een keer heen voor nóg meer foto's. Na de bo-kaap zijn we vol goede moed de taxi ingestapt om de lionshead te beklimmen. Eenmaal onderweg naar boven bleek het nog best een pittige klim naar boven te zijn. Buiten adem en met het zweet op m'n hoofd bereikten we nét voor zonsondergang de top. Toen ik het uitzicht zag vergat ik meteen de zware klim naar boven: het was het allemaal meer dan 100% waard! Moe maar voldaan gingen we terug naar huis en ging onze laatste week op de Simon van der Stel school van start. Dit was een week vol leuke stagedagen. Maandag en dinsdag heb ik weer les gegeven. Het Afrikaans begin ik steeds beter te begrijpen. Woensdag was de grote rekendag. Eva en ik waren erg gespannen, maar ik vertrouwde erop dat het een leuke dag zou worden. Uiteindelijk heb ik veel rondgelopen en veel hulp gekregen van de andere leerkrachten. Ook heb ik lesgegeven aan graad 1. Dit was een leuke, spontaan idee van de groepsleerkracht en het ging mij nog best goed af.

Vandaag was onze laatste officiële stagedag op Simon van der Stel. Ik zag erg op tegen het afscheid en ik mis de kinderen (en hun vele vele knuffels) nu al. 's Ochtends zijn we naar de kerk geweest vanwege Hemelvaartsdag. Ook hier hebben wij veel lieve woorden gekregen van onze gastouder: de dominee. Toen we terug naar school gingen hadden de kinderen een verrassing: we gingen de rest van de dag feest vieren en alle kinderen hadden lekkers mee en iets leuks gemaakt voor mij. Ik vind het geweldig en super lief hoe de groepsleerkracht dit speciaal voor mij georganiseerd heeft. De mensen van de Simon van der Stel school hebben een plekje gekregen in mijn hart. Ik ben ze allemaal super dankbaar voor de leerzame tijd. Het was een stage om nooit te vergeten.

Liefs,

Ilona. <3

1. Henry:
    Superdesuper ervaringen!!! En wat een leuke lieve foto's. Hartverwarmend. X
  2. Ellen:
    Geloof ik graag
    Op naar de volgende plek
    Liefs
  3. Eric:
    Nice.
  4. Katja:
    Lieve Ilona,
    Wat een indrukken weer en wat een leuke foto's! Nu op weg naar je volgende stage plek waar je ook weer leuke en lieve kinderen zal ontmoeten. De tijd zal ook daar weer voorbij vliegen. Geniet er maar van zolang je nog daar bent.
    Dikke knuffel en een poot van Roef