Home sweet home

7 juni 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedemorgen!

Vandaag een berichtje vanuit het stormachtige Kaapstad. Het is zelfs zo stormachtig dat de overheid heeft besloten om alle scholen in de Westkaap te sluiten vandaag. Super jammer aangezien onze eerste week nog maar net van start is gegaan. Ik heb natuurlijk lekker van de situatie geprofiteerd en ga jullie nu een korte update geven van de afgelopen dagen. Eva en ik zitten nu al ruim een week in het tuinhuisje. Het is wat klein maar we voelen ons hier al echt wel thuis. De afgelopen week hebben Eva en ik even mogen bijkomen van alle indrukken. Dinsdag hebben we een ontspan dag genomen en zijn we naar een hotel gegaan met zwembad, waar we als echte VIPs behandeld werden. Het is hier winter en de hotels hebben het erg rustig. We hadden dan ook het hele buitenterrein voor ons alleen inclusief een ober die ons heerlijke cocktails kwam brengen. Verder hebben we paard gereden langs het strand en door de duinen. Dit was erg rustgevend alleen was mijn paard een beetje eigenwijs. Donderdag zijn Eva en ik naar een wijnboerderij geweest om wijn te proeven. Het was erg lekker en je had een prachtig uitzicht op de wijngaarden. Vrijdag zijn we naar Robbeneiland geweest. Erg indrukwekkend! Zaterdag heb ik weer geprobeerd om mijn surfskills te verbeteren en heb ik weer meegedaan aan de parkrun. Ook zijn we uit geweest. Dit was erg gezellig! De stage op de International school of Cape Town is deze week begonnen en ik heb al veel gezien en gedaan. Het is een mooie school met veel mogelijkheden voor de kinderen. De kinderen zijn ook ontzettend slim en zelfstandig. Een leuke, maar totaal andere uitdaging dus. Tot zover de update van de afgelopen week.

Liefs,

Ilona.

1. Henry:
    7 juni 2017
    Stormachtig daar en niet zo weinig ook, begrijp ik. Nou dat lijkt wel een beetje op het weer hier...... Robbeneiland. Dat moet wel erg bijzonder geweest zijn. Ben best een beetje jaloers. Blijf nog even samen lekker genieten van dit avontuur. Veel succes.
  2. Ilona:
    Lieve Henry,
    Bedankt voor je leuke bericht! We overleven het hier wel hoor. Genieten doen we elke dag.
  3. Henry:
    7 juni 2017
    Topper! En wat leuk je zondag bij oma even via facetime te spreken. 't Lijkt zo gewoon maar eigenlijk is het ook zo bijzonder..... Paar weken nog en dan kun je weer smeerworst en pindakaas eten ;-).
  4. Eric:
    7 juni 2017
    Leuk om te horen dat jij je blijft vermaken.
    En na storm komt, denk ik weer zonneschijn.
  5. Ellen:
    7 juni 2017
    De tijd daar vliegt (zeker vandaag ha ha) zo voorbij
    Fijn dat jullie zulke leuke momenten meemaken
    Blijf dat ook lekker nog een paar weken doen topper
    Liefs mam
  6. Katja:
    9 juni 2017
    Hoi Ilona,
    Stormachtig was het hier ook de afgelopen dagen maar hier in het oosten van het land viel het mee. Fijn dat je het zo leuk met Eva hebt en dat jullie samen veel ondernemen. Eigenwijs paard en berijder dat komt dan goed uit! Blijven genieten daar, heel veel liefs, Katja.